Tankar och funderingar.

Har mycket tankar, känslor och funderingar i mig just nu. Jag känner en viss förändring i livet, har inte reflekterat så mycket kring det innan, att vara sambo och så. Men nu har jag och C bott ihop i ett år. Mitt liv ser ganska annorlunda ut och det känns som att vi skapar oss en tillvaro tillsammans med gemensamhet. Gemensamma vänner, middagar, fester, men också egna intressen, egna vänner och egna önskemål. Jag åker inte omkring lika mycket i Sverige och utomlands , åker inte iväg om helgerna och träffar vänner på samma sätt. Kuskar inte runt i Sverige och träffar andra galna internetfolk. Men jag har en underbar ny hobby, många fina människor har jag mött på internet genom scrapbookingen, vissa av dem har blivit mer än bekanta, exempelvis Du Elle! Jag åker på en del scrapträffar och trivs med det.
Jag har alltid varit en träffmänniska. När jag var liten åkte jag på läger, ofta själv. Sedan blev det chatträffar och festivaler och nu är det scrapträffar. Kanske säger något om mig som människa?
Tror de här tankarna kommer ifrån att jag känner ibland att jag försummar mina vänner nu när jag jobbar heltid. Jag försöker att inte göra det, och jag hoppas att de känner att jag tycker om dem, och uppskattar dem. Var hos Miriam på fika en sväng igår. Mysigt.

Jag vet inte om alla dessa tankar kommer ifrån att jag haft sms-kontakt med en gammal vän, A. Vi har en speciell relation som inte går att förklara riktigt. Det rör upp mycket underliga känslor, minnen, tankar, funderingar. Om hur allt var en gång och saker som försvunnit ur mitt liv.

På jobbet händer det grejer, men jag vågar inte avslöja något just nu. Återkommer.

Har mer att skriva, men hinner inte just nu, får återkomma senare om det också!

På lördag ska jag till Elle och kolla på Melodifestivalen och scrappa!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits