Scrapinspiration, mormor och morfar, uppsatsen, lägenheten...

... har mycket att rapportera.
Jag börjar med

Scrapbooking
Jag är SÅ sugen på att scrappa! Har en mycket kär vän som fyller år på söndag och ska ordna kort och sådant. Vill scrappa roliga kort jag vet att jag har liggande. Inspirationen bara flödar, och efter att ha sett den här tjejens Basic Grey-album
http://www.twopeasinabucket.com/userprofile.asp?user_id=113467 har jag kommit fram till ett par saker. Jag ska bli bättre på att bara vara kreativ. Inte tänka på vad som är rätt och fel, vad andra gör. Jag ska göra och köra efter känsla. Jag ska ta mer foton, mer vardagsfoton. Mer enkla men vackra foton. Kanske några kort varje dag på vardagliga ting? Göra mer småalbum. Skicka saker till vänner. Göra ett kärleksalbum till Christian. Göra ett album till min systerdotter. Skicka RAKAR till de jag tycker om. Ja, så ska det bli!

Mormor och morfar
Min älskade mormor och morfar. Jag minns alla stunder hos er som varma, kärleksfulla, underbara.. All fika ute i er trädgård. Bullar i bersån. Spring på gräsmatta. Turer med båten i skärgården när jag älskade att studera fiskarna som morfar fick och låna mormors solhattar. Äta mormors fika. Spela spel, läsa tidningar, njuta. Sitta på terrassen till huset på födelsedagskalas. Klättra upp i träden och hämta päron. Göra snögrottor. Dricka vatten ur "drickkastrullen" i köket. Vakna på morgonen till vitt franskbröd med ost och honung. Jular vid granen.
Kontentan är att mormor och morfar ska flytta ifrån sitt hus. Huset där jag tillbringat så mycket av min barndom. Jag förstår varför, morfar har svårt att röra sig, han kan inte ens dra igång gräsklipparen. Han kan inte skotta snö.
De har nu börjat leta lägenhet. Ett krav från min sida är att de ska ha en balkong eller en liten uteplats. De måste det, om jag så ska göra den själv. Jag vill att de ska trivas och må bra. Hela deras liv finns i huset och jag och Christian ska hjälpa dem att rensa, slänga, sälja och ta hand om. Det känns hårt för mig, tänka sig då hur det känns för dem? lämna sitt hus, sina minnen. Men minnena finns kvar. Ska ringa mormor, ikväll och prata.

Uppsats
Jag har nu möjlighet att ta ut min examen!! I måndag var jag ledig från jobbet för att gå upp med min uppsats på seminarium. Opponenten Johanna gjorde ett fantastiskt jobb och jag fick mycket bra respons på uppsatsen och min examinator började gå in på hur jag använt mina teorier och sa sedan "att när en uppsats är så här bra och har så stark empiri så måste man gå in på sådana här småsaker".. *dansar runt i lyckorus* Ja det känns underbart! Jag är snart Samhälls-och Kulturanalytiker, Jippiheyyy! Mina två handledare var där och de var med på min sida gentemot min examinator som inte är skolad inom samma forskning som jag och mina handledare. MIna handledare tycker båda att det är en mycket bra uppsats och professor-Karin en av mina handledare rekommenderar mig att söka doktorandtjänster som de kommer utlysa i vår. Om jag vill det eller inte, är en annan fråga som jag får återkomma till en annan gång. Efter seminariumet bjöd Professor-Karin på fika på FräckaFröken för att fira! Snäll hon är..

Lägenheten
Fy bubblan vilket förarbete vi (läs:Christian) lägger ner när det gäller tapetseringen.. Att inte strukturtapeter är portförbjudna!? Snart är det tapetdags och det ska bli så härligt när det är klart. Vi ska rensa, slänga, plocka undan och ta bort saker som vi har framme bara "för att".  När vardagsrummet är tapetserat är det köket nästa! Förmodligen blir det en klarröd fondvägg...

Ebba och pysseldag
Måste förresten börja planera pysselkväll.. Min syster med pojkvän har FÅTT en resa till New York och barnen ska vara hos min mamma och pappa och de behöver lite avlastning över den helgen. Så jag ska ner och sysselsätta min systerdotter på 4 år, en kväll eller så. Har tänkt pyssel, pyssel, pyssel! Ska ta ner mina stansar, enfärgat papper, lite roliga stickers.. kanske lite kort, mönstersaxar. Någon av er pysseliga människor som läser det här som har några tips att ge? :)

Jobberbjudande
Fick jobberbjudande på jobbet idag, en man jag pratat med på ett företag som tycker jag ska höra av mig till honom när det här försöket avslutas.. ha ha ha :) Får väl skicka iväg ett mail till honom då *fniss* Men man får väl ta det som en komplimang att man är serviceminded och så

Har ni läst allt det här? Imponerad!!

Kommentarer:
Postat av: Anette

*räcker upp handen* Jag har läst allt! Massor med grattis till din blivande examen!! :)

Postat av: Anette

*räcker upp handen* Jag har läst allt!! Massor med grattis till din blivande examen! :)

2006-02-09 @ 20:44:57
URL: http://www.kembring.net
Postat av: Anette

Oups, sorry, blev visst dubbla inlägg, explorer fick fnatt... ;)

2006-02-09 @ 20:46:04
URL: http://www.kembring.net
Postat av: Elle Andersson

Undrar vem som fyller på söndag ;)

Jaha, va inte jag en "kär vän" :)

2006-02-10 @ 21:27:45
URL: http://elleminelle.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits