Hektisk men härlig helg!

Vilken helg det har varit! I två veckors tid har det sett ut som -skit- i lägenheten eftersom vi har hållit på att tapetsera om i vardagsrummet. Fredagen ägnades åt att bli klar i vardagsrummet med förarbetet och sedan god, välbehövlig mat i form av fläskfilé och potatis i ugnen med örtsås och champinjoner.

Lördag och hej och hå vad vi KÄMPADE! Christian tapetserade från åtta på morgonen till ett på natten. Jag storstädade kök och sovrum, rensade garderoben, upp med grejer på vinden med mera med mera. Jag hade ont i hela kroppen och knoppen när vi till slut gick och la oss.

Söndag och en hektisk förmiddag för att försöka få klart så mkt som möjligt hemma. Christian fyllde nämligen år och hans mamma, syster och bror kom på fika, liksom en kompis till Christian med tjej och två barn som var helt galna. Julia 3,5 år och Linus 8 år, liggandes under matbordet, busandes, stojandes, skrattandes, hoppandes. De sysselsatte sig en bra stund med mina kylskåpsmagneter med ord på. Men vilka härliga ungar! Tog en del härliga kort på dem som ska bli roliga att scrappa. Ska scrappa dem till mitt eget album,. men också i ett minialbum till deras mamma. VI började prata om min hobby och Christian tyckte att jag skulle visa mina album, vilket jag också gjorde. Både Nutta och Pelle fick stora stora imponerade ögon och Nutta tyckte jag skulle sysselsätta mig med det här på heltid och att hon själv skulle vilja börja men inte tycker att hon har tid. Det är ju en idé, men jag tycker nog inte att jag är tillräckligt bra på det jag gör för det.. När vi pratar om scrapbooking så säger Christian helt plötsligt: "Ja men så är det viktigt att det är syrafritt också, för annars kan det förstöras med åren".. och gör en utläggning om hur viktigt det är.. Jag bara GAPADE, helt chockad över att han faktiskt lyssnat på mitt kakkel :) Men ganska lycklig också, hihi...

På kvällen blev det mer stök i lägenheten..

Kommentarer:
Postat av: Sara

Klart du är tillräckligt duktig Malin!!! Du scrappar ju jättefint!! Go for it!

Postat av: Leiflouise

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2009-09-08 @ 11:00:49
URL: http://leiflouise.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits