Påsken och mina gulliga arbetskamrater!

Har haft en härlig påskhelg! Torsdag och fredag var jag hemma, städade lite, vilade massor.
På lördagen åkte jag ner till Kalmar till mamma och pappa. Mamma och jag sprang runt på stan nästan hela påskafton och tittade på kläder, pratade och hade trevligt. På kvällen åt vi mat i mammas och pappas underbara uterum och då kändes det verkligen som vår. Mamma hade dessutom gjort en av mina favoriträtter, dillkött med potatis.. MUMS!

Söndagen tillbringades med mamma och pappa och min "låtsas-syster" Anja. Vi gick tipspromenad på Skälby och så var vi hos mammas häst och red, vilket var jättekul, även om jag beredde mig på en väldig träningsvärk eftersom det var länge sedan jag red.. En härlig dag och härlig kväll!

Måndagen var jag, mamma óch pappa hos mormor och morfar och röjde på deras vind. De ska så småningom flytta till lägenhet och vi behöver börja röja, slänga och fixa hos dem. De har nog inte slängt en pinal under de senaste 50 åren! OJ vad med grejer! Varenda klädesplagg och varenda sko finns kvar, gamla korkmattor, tapeter, ja rubbet! Gjorde några fynd också, det kan jag inte säga något annat än.
Alltid trevligt att träffa mormor och morfar också, och äta mormors goda mat och köttbullar. Deras hus ger många minnen från barndomen.

Tisdag och dags för jobb igen.. Men det var en bra dag! Fick en present av mitt gamla team eftersom jag nu lämnat Stockholmsförsöket som jag fick gå ifrån pga arbetsbrist (med många andra). Jag hade dock turen att få vara kvar i samma hus, och sitter nu med utgående telefoni. Ytterst tillfälligt vill jag poängtera, detta är för att ha ett jobb och en inkomst. Söker jobb som en tok och vill vidare härifrån!!
Presenten var det ja.. De hade samlat fina saker i en påse, med påskgodis, ett par scrap-papper (!!), en ljuslykta och ett horoskop som de skrivit speciellt till mig om vad de tycker kännetecknar mig! Det var jätteroligt att läsa och det är ett minne för livet, som jag kommer scrappa om. Gulliga är de mina arbetskompisar! Tråkigt att både Frida och Kristin kommer försvinna härifrån så småningom, och Frida ganska snart.. men det kanske jag också gör, snart. Hoppas går ju! :)

Nu vill jag mest hem och scrappa, känner mig jätteinspirerad just nu och funderar även på att köpa nyaste numret av Creating Keepsakes!

Det var nog allt för just nu! Kram på er ;)

Och så vill jag bara säga Grattis till Zarah som blev Dagens scrappiz när hon var och förlustade sig i Paris. Hoppas hon hade en trevlig resa!


Kommentarer:
Postat av: Ulrika

Vilken härlig påskhelg ni verkar haft! Snygg ny design på bloggen förresten ;-)

Postat av: ellison

Låter som du haft en härlig påsk Malin! Alltig gott att äta mammas mat.
Jag har faktiskt inte tänkt på hur jag ska göra med de gamla korten. Antingen får alla samsas i ett, eller så får det bli ett album och ett om pappa. Men sen finns det ju bilder på de tillsammans. Får nog fundera på det. Just nu scrappar jag bara när lusten kommer på.
Hoppas du hittar ett nytt jobb snart!

2006-04-20 @ 19:43:41
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Skriver ett svar på din fråga i min blogg. Det här var mitt första paket därifrån och det verkar iaf fungera bra med betalning osv. Det är inget jättestort paket men jag gillar det och det är inte så dyrt heller lite drygt 300 kr kostade det den här månaden inkl. frakt.

Kram

2006-04-20 @ 22:13:32
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Zarah

Åh, vad nyfiken jag blev på vad de skrev! :)

Och TACK för grattiset - Paris var verkligen heeelt underbart! :)

2006-04-22 @ 19:11:56
URL: http://zarischka.blogspot.com/
Postat av: Moma

Men jag som trodde att du tivdes på nya jobbet? Men det kanske blev annat än när du skrev till mig. Hoppas du hittar något som passar bättre snart! Jag vet exakt hur det känns när man inte arbetar med det man vill.

2006-04-23 @ 11:50:07
Postat av: Stefanlejla

Wow super site! Thanks :) I have you bookmarked now.

2008-10-31 @ 13:31:29
URL: http://webcomnetworks.com/stefanlejla

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits